Monday, October 1, 2012

Bucătăria românească?

Există?

Acum o săptămână și ceva a trebuit să gătesc ceva tradițional românesc... Ce ați crede că ar fi trebuit să gătesc? Am ajuns la niște cartofi să zicem țărănești.
Altceva? Mămăligă? Sorry... exista polenta.
Mici... au și ăștia carne tocată cu vită și porc.
Sarmale? Azi am văzut în supermarket ceva intitulat  ”Onassis weinblätter” ce semănau cu niște sarmale la conservă, vin de prin Grecia.
Hmm... ghiveci? ghiveciuri au toți.
Gulaș? Nu e nici măcar transilvănesc...
Borș? au și restul popoarelor est-europene si balcanice.
hmm... alte idei?

Încerc să mă obișnuiesc cu gătitul pe plită electrică... ultra-modernă, n-am ce spune. Cuptorul electric e de vis, dar plita... Mâncarea are alt gust aici și pentru că am schimbat gazul cu electricitatea, nu mai spun de gustul alimentelor. Cel mai mult mă seacă pâinea albă aici. E atât de dulce...Bleah! Pâinea neagră în schimb, e pâine neagra cu semințe întregi, nu doar așa caramelizată.
Mă seacă magazinele, nu doar că au program scurt și duminica liberă, înțeleg, sindicatele trebuie să-și facă treaba, dar mi-e dor de supermarket-urile din Ro unde găsești TOT ce vrei. Poți să-ți cumperi dintr-un singur magazin toate punctele de pe lista de cumpărături, aici trebuie să intri in 4 magazine și poate nici atunci n-ai găsit tot. Știu... este incredibil au tone de arome și ingrediente dar chestii basic nu.

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.