Wednesday, May 26, 2010

Cetatea Curtea Veche

Azi dupa meditatiile de la romana de pe Lipscani( stiu ca suna "oximoronic")am zis sa intru la Cetatea Curtea Veche. Naibii... exist de 19 ani in Bucuresti(si-asa am facut 19 ani saptamana asta)si am trecut de un miliard de ori pe langa ea si totusi nu o vizitasem. Tot vedeam turisti straini care priveau din afara si faceau fotografii.

Intru eu, intreb portarita cat e biletu': 4 lei. Am zis ca mai bine decat sa dau bani pe orice alta porcarie, ii dau pe un bilet la vizitat ceva. Portarita ma trimite la o usa in curte si de acolo sa-mi iau bilet. Sunt intampinata de un ghid foarte, foarte de treaba care desi citea o carte scoasa de Jurnalul National nu s-a simtit deloc agasat de prezenta mea. Imi da biletu' si imi explica ce pot vizita si m-a dus si in pivnita de unde sa incep turul. In pivnita este planul cetatii si un scurt istoric despre aceasta. E unbelievable de mare. A fost distrusa de o groaza de ori de cutremure, incendii, inundatii... same o' same o' care distrugea Bucurestiul o data la 2 ani.( poate exagerez... bine, hai 5 ani).

Ah si pe langa ghidul foarte tare, sincer il respect enorm pentru faptul ca n-a parut deranjat de un vizitator cum sunt majoritatea romanilor, fie ca te duci la muzeu, fie ca vrei sa cumperi ceva, fie ca vrei sa fii servit intr-un restaurant, va mai primeste si un caine mare si alb destul de chill.

Ah am mai citit in scurtul istoric expus ca e cam cea mai veche constructie din Bucuresti.
Mi-a placut desi poate cei cu pretentii mai mari nu vor fi la fel de multumiti ca si mine de ceea ce vor vedea.

Daca va aflati prin zona si n-aveti ce face cu 4 lei, vizitati Cetatea Veche.

1 comments:

Fritz said...

Mama si de cate ori am trecut eu pe acolo si nu am apucat sa vizitez niciodata. De la suprafata nu pare cine stie ce de vizitat adica na mi se pare foarte mic. Si banuiesc ca acest "muzeu" este ca si cel al pompierilor (in Foisorul de foc), adica daca te duci acolo si zici ca vrei sa vizitezi esti privit ciudat de catre angajati si frate este doar 2 lei biletul! :|

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.